Джарна-Кала

Пропонуємо переглянути відео та слайд-шоу медитативного живопису. Крім останнього, вони взяті  з каналу Vasudeva Server на Vimeo. Останнє відео – з youtube каналу tangor 27

Розмаїття кольорів, мистецтво як прояв духовної краси й сили. Можливість отримати натхнення й радість від Невимовного через мистецтво зримих образів. Ці картини на численних виставках в різних країнах світу створюють свято й надихають відвідувачів різного віку, досвіду, культур й художніх уподобань.

Автор цих картин – Шрі Чинмой – досяг вершини духовного самопізнання і проявляв його в різних видах творчої та суспільної діяльності, одним з яких стало образотворче мистецтво.

Creating_Jharna_Kala_atworks“Моє мистецтво не хоче погоджуватись з думкою, що світом керує сум” – Шрі Чинмой.

 

 

Запитання: Я розумію, що своє мистецтво Ви звете Джарна-Кала. Чи могли б Ви будь ласка пояснити значення цього вислову і як він стосується вашого мистецтва?

“Джарна-Кала” означає “фонтан мистецтва”. Фонтан – це те, що з’являється  зсередини спонтанно, без жодних зовнішніх обмежень. Це щось легке, воно не потребує зусиль. Дехто у мені постійно виходить вперед з безмежним натхненням, безмежною посвятою світлу служіння. Тому мої картини спонтанно витікають зсередини”

Sri Chinmoy, AUM — Vol.II-2, No. 5, May 27, 1975, Vishma Press, 1975

Як краще медитувати на Ваші картини, тобто щоб отримати від них найбільше, як від медитації?1

Шрі Чинмой: Кожна картина має дещо, що вона може вам запропонувати.  Можливо, один з шукачів вважатиме, що картина втілює більше світла, ніж інші. Ця людина думатиме, що бачить в картині світло, а ви, як ще один з шукачів, можливо, прийдете і відчуєте, що та сама картина сповнена спокою. Третій шукач може прийти до галереї і не побачити ні спокою, ані світла, а побачити силу у тій самій картині. І тоді шукачеві слід піти глибоко в себе й зрозуміти, чи йому потрібне світло, чи спокій, чи сила. Якщо вам потрібно принести більше спокою у своє життя, більше, ніж зараз маєте, то спробуйте закликати спокій, який втілює картина. Якщо інший шукач, який побачив в ній світло, хоче додати більше світла до того, що вже має, то він має медитувати на світло у картині. Якщо третій шукач хоче набути більше сили, йому слід медитувати на аспект сили у картині.

Коли він бачить картину прямо перед собою, він бачить силу. Він концентрується на картині і відчуває, що це не просто краплина сили, а потік сили, динамічна сила, стрімка ріка, сповнена величезної сили. Якщо це потік сили, стрімка реальність – значить, шукач постійно творить щось. Потім йому слід стати єдиним з течією ріки. Йому слід стати єдиним з потоком сили-свідомості. тому, якщо він бачить силу, нехай концентрується лише на аспекті сили картини. Якщо він бачить спокій, нехай концентрується тільки на аспекті спокою. Якщо інша людина побачить світло, їй слід концентруватися на аспекті світла через силу свого ототожнення з картиною. 

Не треба бачити її як шматок паперу й лінії фарб чи фізичні кольори фарб. Ні. Будь ласка, відчувайте, що картина – ваш дуже близький друг. З ним можна побути разом, поговорити, поспілкуватися, тому що в ньому ви знайшли друга. Ви так довго не бачили свого друга, і тепер можете звільнитися від свого тягаря і довірити йому все. Відчувайте, що маєте розповісти йому усе, що почули, що відчували з того часу, як востаннє бачилися з ним. Щоразу, коли ви бачите картину, яка вам подобається, будь ласка, відчувайте, що перед вами з’явився ваш давно забутий друг. Як це буває, коли давній друг несподівано підходить до вас? Ви отримуєте величезну радість і обмінюєтеся з ним своїми почуттями і досвідами – ви обмінюєтеся всім. Щоразу, коли відвувається такий обмін, зростає світло й захват у вас. І, повірте мені, ви, можливо, відчуваєте, що це ви отримуєте дещо від картини, а картина нічого не отримує від вас, але це не так. Це взаємна дружба. Щоразу, коли через силу єдності ви з захопленням дивитесь на картину, сама картина збільшує свою здатність-світло. 

Тому, якщо ви бачите в картині силу, то, будь ласка, ототожнюйтесь з аспектом сили. Ви не бачитимете ні паперу, ні фарби – нічого. Ви побачите тільки свідомість-реальність Бога, яку в цю мить ви звете силою, а хтось інший зве світлом, ще інший – захватом чи спокоєм. У цей час не дозволяйте діяти розуму. Просто заходьте до її свідомості-реальності і ставайте цим аспектом.

Sri Chinmoy, AUM — Vol.II-3, No.11, November 27, 1976, Vishma Press, 1976

   
         
         

 

 

 

Шрі Чинмой – один з найсамобутніших художників сучасності. Стремління створювати красу і гармонію всіма можливими засобами, дарувати людям радість, робити їх дитинно щасливими спонукало його у віці 43 років вперше взяти пензля до рук, аби створити власний стиль живопису –  Джарна-Кала (Jharna-Kala), що в перекладі з його рідної мови бенгалі означає “Фонтан Мистецтва” або “Мистецтво Джерела”. Завдяки інтуїтивному сприйняттю і баченню кольорів абстрактні картини Шрі Чинмоя сповнені глибокого спокою і стрімкого динамізму. Вони несуть у собі цілющі вібрації, торкаються найпотаємніших глибин серця, даруючи світло, благочинність і чистоту, заряджаючи енергією творчості, що йде від душі художника. “Коли ми живемо у серці, ми відчуваємо, що всі належимо до єдиної світової сім’ї”, – говорить Шрі Чинмой.

Шрі Чинмой  створив більше 100 000 акрилових картин і мільйони малюнків птахів.

Sri Chinmoy paints Jharna Kala with spiritual qualities from Vasudeva Server on Vimeo.

Оригінали картин Шрі Чинмоя експонувалися в таких відомих музеях і залах, як Музей Вікторії і Альберта в Лондоні, приміщенні ЮНЕСКО в Парижі, Королівському Палаці Де Майорк (Франція), в Центрі образотворчих мистецтв в Маракайбо (Венесуела), в ООН та інших. Виставки його робіт проходять також і  в Україні.

З 1994 року Шрі Чинмой створював малюнки Птахів-Душ. Багато з цих робіт було виконано під час його подорожей.  Птах для нього – метафора душі, внутрішнього “я”. Шрі Чинмой розповідає: “Птахи мають дуже особливе значення – вони втілюють свободу. Коли ми бачимо птаха, що летить у небі, він нагадує нам про нашу власну внутрішню свободу. В кожному з нас є внутрішнє єство, яке ми називаємо душею.  Душа, подібно до птаха, летить в небі Безмежності”.

У січні 2001 року на Балі він почав малювати на предметах домашнього ужитку. Пропонуємо відеозапис виставки цих маленьких предметів, які під рукою Майстра отримали нове життя.

(Музика: Antara-Prabhat    Зйомка: Kedar Misani)

Детальніше ознайомитися з живописом Шрі Чинмоя, переглянути відео, прочитати відгуки та статті, а також замовити репродукції його картин можна на сайті проекту Джарна-Кала:

Jharna-Kala